Segmen : Buku Awesome Terbaik !!!

salam guys :)

hari tu si Nemo da tag tyra then disebabkan tuan punya blog da menjemput join , tyra pun tanpa segan silu la masuk . haha . da termalu sebenarnya :p


haa ~ segmen Hana ada syarat-2nya :
  • Buat satu post yang bertajuk 'Segmen : Buku Awesome Terbaik !!!'
  • Copy dan Paste banner kat atas tu kat post korang
  • Follow blog Hana?? Terpulanglah kat korang
  • Nyatakan buku yang korang suka (Tak kira berapa buah buku)
  • Ceritakan serba sedikit tentang buku itu...Tak kiralah info ke atau apa-2 saja (Buat Sinopsis)... Ringkas pun takpe...
  • Tag 2 orang rakan anda dan pastikan diaorang tahu
  • Postkan Link kat LINK ENTRY bukan link blog hana okayy 
Tarikh Tamat Segmen : 26 April 2012 pada jam 12.00 Tengahari .

okayy . meh , sini tyra cerita sikit . hehe

1. novel Dear Yayah by Farihah Iskandar
 > menceritakan Jihan yang belajar di MRSM bersama rakan-2nya sejak dari tingkatan 1 tapi dalam dear yayah cuma menceritakan kisah jihan semasa di tingkatan 4 . Jihan ada sahabat baik bernama Suria yang sentiasa ada untuk Jihan . lebih menarik , Jihan buah hati *Jihan tak suka guna perkataan boyfriend bernama Hazman . Hazman plak ada kawan baik bernama Sofian . haa ~ si Suria pun ada Jejaka Idaman Malaya si Khairi . dalam novel ni korang boleh tahu persahabatan mereka ni . konflik yang berlaku antara Jihan , Hazman dan Amirah . betapa sabarnya Hazman menunggu Jihan sedar :) . macam-2 lagi yang menarik yang berlaku . novel ni ada siri dia : Dear Yayah 2 , Dear Yayah 3 , Dear Yayah 4 dan Dear Yayah Sejuknya Eau Claire . jalan cerita dia memang best ! 

2. novel Hai Suria by Farihah Iskandar
 > haa ~ novel ni khas untuk sahabat baik si Jihan , Suria ! dalam novel ni kita dapat tahu kisah Suria yang sikit je dalam Dear Yayah . novel ni juga menceritakan macam mana Suria berjumpa ngan secret admire dia . ada gak pengalaman Suria yang kelakar seriously memang comel jee  . lagi satu tyra tersentuh sangat ngan sifat prihatin dan sayang Suria terhadap rakan-2 dia . novel Suria yang lain , Suria Vs Kaca Mata .

3. Aku Mahu SuperBibik by Ain Maisarah
 > “Saya mahu bibik yang pandai gubah bunga, baiki paip, fasih cakap bahasa Inggeris, boleh menjahit dan ada lesen memandu serentak!” Beritahu Ina yakin.
“Amboi, tingginya impian awak! Bibik pun manusia biasa macam kita semua. Bukannya Superman!” Farah tersentak.
“Superman?” Ina mengulang perkataan itu. “Betul cakap awak, Farah! Bibik memang manusia biasa. Tapi saya tak mahu yang biasa-biasa. Saya mahu bibik yang hebat dan luar biasa! Saya mahu seorang Superbibik!”

Itulah impian Shazarina! Memiliki seorang bibik sempurna. Demi mencapainya, dia sanggup melakukan temuramah ala-ala mencari peserta rancangan realiti TV. Hanya yang benar-benar layak akan diambil bekerja!
Demam pencarian bibik juga tersampuk kepada kumpulan The Wannababes. Tambah lagi, Shasha kini mempunyai tiga orang bibik serentak. Itu membuatkan Fasharina bt Tan Sri Hisham, ketua The Wannababesrasa tercabar. Fasha yang punya dua orang bibik bertekad menyamai kehebatan Shasha! Fasha mesti mempunyai tiga bibik juga! Itu trend terkini orang kaya-kaya!
Apakah kesudahan pencarian bibik oleh Ina dan Fasha? Ketahui kesudahannya dalam novel Aku Mahu Superbibik!
*tyra copy da blog Pink AinMaisarah . hehe . boleh kann ?

haa ~ hamik kau ! panjang sungguh :) untuk pengetahuan tyra memang minat dua novelis ni . korang tyra la baca tulisan kak AinMaisarah ni . banyak novel dia yang BESSTTTT ! singgah la blog kak Ain http://ainmaisarah.blogspot.com/ . promote ni :)

tyra nak tag , awak dan awak !

hehe . selamat men"join" ! :p

till then , wassalam

2 comments:

  1. Dear Yayah Sejuknya Eau Claire ni dear yayah akhir ke??

    ReplyDelete
  2. @sakura aihana : setahu tyra ni yang terakhir . tak tahu laa :)

    ReplyDelete